HISTORIA – SZCZECIN

Ludzie żyją w teraźniejszości. Planują i martwią się o przyszłość. Historia jest jednak badaniem przeszłości. Biorąc pod uwagę wszystkie wymagania, które wymagają od życia w teraźniejszości i przewidywania, co jeszcze nadejdzie, po co zawracać sobie głowę tym, co było? Biorąc pod uwagę wszystkie pożądane i dostępne gałęzie wiedzy, dlaczego nalegać – jak większość amerykańskich programów edukacyjnych – na dobrą historię? I dlaczego zachęcać wielu studentów do studiowania jeszcze większej historii, niż jest to wymagane?

Każdy przedmiot studiów wymaga uzasadnienia: jego zwolennicy muszą wyjaśnić, dlaczego warto na to zwrócić uwagę. Najczęściej akceptowane tematy – a historia z pewnością jest jedną z nich – przyciągają ludzi, którzy po prostu lubią informacje i sposoby myślenia. Ale publiczność mniej spontanicznie przyciągnięta do tematu i bardziej wątpliwa, dlaczego zawracać sobie głowę, musi wiedzieć, jaki jest cel.

W przeszłości historia była uzasadniona z powodów, których nie akceptowalibyśmy. Na przykład jednym z powodów, dla których historia ma swoje miejsce w obecnej edukacji, jest to, że wcześniejsi przywódcy wierzyli, że znajomość pewnych faktów historycznych pomogła odróżnić wykształconych od niewykształconych; osoba, która potrafiła oderwać się od daty podboju Anglii przez Normanów (1066) lub imię osoby, która wymyśliła teorię ewolucji mniej więcej w tym samym czasie, co Darwin (Wallace), została uznana za wyższą – lepszego kandydata do szkoła prawnicza, a nawet promocja biznesowa.

Znajomość faktów historycznych została wykorzystana jako narzędzie przesiewowe w wielu społeczeństwach, od Chin po Stany Zjednoczone, a nawyk wciąż jest z nami w pewnym stopniu. Niestety, to wykorzystanie może zachęcać do bezmyślnego zapamiętywania – prawdziwy, ale niezbyt interesujący aspekt dyscypliny. Historia powinna być studiowana, ponieważ jest niezbędna dla jednostek i społeczeństwa, a także dlatego, że kryje piękno. Istnieje wiele sposobów na omówienie rzeczywistych funkcji podmiotu – ponieważ istnieje wiele różnych historycznych talentów i wiele różnych ścieżek do historycznego znaczenia. Wszystkie definicje użyteczności historii opierają się jednak na dwóch podstawowych faktach.

UCZELNIE BEZ ELS TO JUŻ HISTORIA. ELEKTRONICZNA LEGITYMACJA STUDENCKA ELS – SZCZECIN

Świat akademicki został wywrócony do góry nogami, a wszystko miało miejsce w momencie, gdy na uczelnie wyższe wprowadzona została ELS. Studenci odczuli niesamowitą ulgę w funkcjonowaniu na uczelni z powodu ELS. Czym jest ELS? Jest to elektroniczna legitymacja studencka, która pomaga w nawiązywaniu komunikacji między studentem, a uczelnią wyższą w takich miastach jak Warszawa, Kraków, Częstochowa, Lublin, Toruń, Tarnobrzeg, Wrocław, Sopot, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Białystok, Katowice. Studenci chwalą ELS za wszechstronne zastosowanie i za możliwość dołączania do niej nowych funkcji.

ELS pomaga przede wszystkim w tym by zidentyfikować studenta. Następnie służy jako karta do odnotowywania obecności na wykładzie, na egzaminie. Elektroniczna legitymacja studencka ELS pomaga studentom w otrzymywaniu licznych zniżek, a są to między innymi: zniżki na bilet na basen, zniżki na bilet do kina, zniżki na bilet do teatru, zniżki na bilet do muzeum, zniżki na bilet pkp, zniżki na bilet mzk. Wszystkie te zniżki są możliwe dzięki ELS, która posiada ważny hologram studencki naklejony na jednej ze stron ELS. Naklejka na legitymacje studencką ELS jest trójwymiarowa i ma wielkość znaczka pocztowego. Nalepki studenckie ELS są do kupienia na stronach internetowych, które trudnią się ich sprzedażą.

Nalepki studenckie ELS 31.03.19. w nowej bardzo atrakcyjnej cenie, kup już teraz!